This content is not available in English

Business / Faculty /

William Henry Steinwascher Sacio

Formación académica, Doctorate in Administrative Sciences Monterrey Institute of Technology and Higher Studies 2002-2007, icono-formacion-academica_0.png

This content is not available in English

Business / Faculty /

José Carlos Sánchez Machuca

Formación académica, Certificate in School Management and Leadership Harvard Business School (HBX) 2019, icono-formacion-academica_0.png
Trayectoria profesional y docente, Universidad de Monterrey Director del programa académico de Licenciatura en Dirección Estratégica del Capital Humano (LDC) y de Licenciatura en Dir, icono-trayectoria-profesional_0.png
Distinciones y premios, Premio Pro Magistro Roberto Garza Sada 2015 Universidad de Monterrey, icono-distinciones-premios_0.png
Presencia en congresos, Sánchez, J. C. y García, M. (2017) La locura de servir. [Ponencia] 6° Foro Internacional de Asuntos Estudiantiles (FIDAE). NASPA. Monterrey, México, icono-presencia-congresos_0.png

This content is not available in English

This content is not available in English

Health Sciences / Faculty /

Catalina María Vélez Argumedo

Education, PhD Candidate, Business Administration (Consumer Behavior), Expected Completion Tecnológico de Monterrey - EGADE Business School 2018, icono-formacion-academica.png
Career Path, Food and Brand Lab (SC Johnson College of Business, Cornell University) Visiting Scholar 2017 a la fecha, icono-trayectoria-profesional.png
Publications, Velez, C., & Wansink, B. (2017). Portion Distortion Degree (PDD) Scale: Development, Validation and Applications. Journal of Nutrition Education and B, icono-publicaciones.png
Presence in Congresses, Vélez, C. (2017). [Presentation]. Benevolent Food: increasing brand equity through CSR perception. CLADEA., icono-presencia-congresos.png

AD 3452 Consumer Behavior

Upon completion of this course, students will be able to identify the factors that influence people's behavior in their actions as consumers in order to support practical applications in the field of marketing as related to an assigned topic.

AD 1632 Business Intelligence

After finishing the course, students will be able to identify and analyze relevant corporate information inside and outside the organization and design evaluation control systems and business evaluations using various data sources, in order to generate organizational value.

This content is not available in English

Engineering and Technologies / Faculty /

Juan Ignacio González Espinosa

Education, Phd in Business Strategy EGADE Business School, Monterrey, N.L. México 2009 - 2016, icono-formacion-academica.png
Career Path, Universidad de Monterrey Professor 2018, icono-trayectoria-profesional.png
Recognitions and Awards, Erasmus + International exchange program for academic staff Erasmus Plus program 2018, icono-distinciones-premios.png
Publications, González, J. (2010). Multinationals of emerging economies: a theoretical perspective about competitive advantages. Monterrey, Nuevo León, México., icono-publicaciones.png
Presence in Congresses, González, J. (2010). 24th International Congress of Research in Management Science Proceedings: ACACIA, Mexican Academy of Management Science.[researc, icono-presencia-congresos.png

This content is not available in English

Business / Faculty /

Emma Catalina Garza Alanís

Formación académica, Maestría en Administración de Empresas Universidad de Monterrey 2013-2015, icono-formacion-academica_0.png
Trayectoria profesional y docente, Universidad de Monterrey Directora de los programas académicos de Licenciado en Mercadotecnia Internacional y Licenciado en Mercadotecnia y Estrate, icono-trayectoria-profesional_0.png
Distinciones y premios, Summa cum laude, magna cum laude y cum laude al egresar de la Licenciatura en Ciencias de la Información y Comunicación Universidad de Monterrey , icono-distinciones-premios_0.png
Publicaciones, Garza Alanís, E. C. (2013). Analizando la elección presidencial del 2012 desde la perspectiva de la agenda setting en la prensa de Monterrey. Estudios, icono-publicaciones_0.png
Presencia en congresos, Garza Alanís, E.C. (2015). Estructura óptima de capital: análisis de la teoría del trade-off entre patrimonio y deuda para minimizar el costo del capi, icono-presencia-congresos_0.png

This content is not available in English

Business / Faculty /

Ana Patricia Núñez Cervera

Formación académica, Doctorado en Filosofía (Desarrollo de Recursos Humanos) Universidad de Texas A&M, en College Station, TX 2008-2012, icono-formacion-academica_0.png
Trayectoria profesional y docente, Universidad de Monterrey Directora de Posgrados en Desarrollo Organizacional 2017 a la fecha, icono-trayectoria-profesional_0.png
Distinciones y premios, Premio al 10 % de los profesores mejor evaluados del semestre Otoño 2013 Universidad de Monterrey 2013, icono-distinciones-premios_0.png
Publicaciones, Núñez, A. P. (2015). Women Leaders in a Predominantly Male-Dominated Society: México. Advances in Developing Human Resources, 18(2), 152-168. DOI: 10., icono-publicaciones_0.png
Presencia en congresos, Núñez, A. P. (2016). [Congreso]. AHRD International Research Conference in the Americas. Jacksonville, Fl., icono-presencia-congresos_0.png

This content is not available in English

Business / Faculty /

Teresa Berenice Treviño Benavides

Formación académica, Doctorado en Ciencias Administrativas EGADE Business School 2011-2015, icono-formacion-academica_0.png
Trayectoria profesional y docente, Universidad de Monterrey Profesora asociada 2017 a la fecha, icono-trayectoria-profesional_0.png
Distinciones y premios, Beta Gamma Sigma, The Best in Business Beta Gamma Sigma, The International Business Honor Society 2016, icono-distinciones-premios_0.png
Publicaciones, Treviño, T. B. & Pineda, J. L. (2018). Understanding Digital Moms: Motivations To Interact With Brands on Social Networking Sites. Qualitative Market , icono-publicaciones_0.png
Presencia en congresos, Treviño, T. B., Álvarez, A. & Morton, F. (2018) Brand Experience Self-Documentation (BXSD) in Social Media: Antecedents and Concecuences in Children’s, icono-presencia-congresos_0.png
SNI, Nivel C 2017-2019, icono-SNI_0.png